כיצד לקבל נתח גדול יותר מהעוגה התקציבית?

תמיכה ממשלתית עובדת  בשיטת “משחק סכום אפס”. כלומר,

כל הסכום בתקציב המוקצה למבחן תמיכה ספציפי,

מחולק בין כלל הגופים שעמדו בתנאי הסף,

בהתאם לחלקם באמות המידה. מי שקיבל ניקוד גבוה באמות המידה – יקבל יותר כסף, ולהיפך.

כיצד ניתן למקסם את החלק שלכם בתמיכה הממשלתית?

קודם כל, קוראים את מבחני התמיכה הרלוונטיים לכם ביסודיות,

ורצוי לפני הגשת בקשת תמיכה, גם אם חשבתם שאתם מכירים את מבחני התמיכה היטב.

במיוחד, חשוב לחזור על מבחני התמיכה כאשר נעשו בהם שינויים או תיקונים.

אחרי שמתקבלות החלטות התמיכה, מומלץ מאוד לעשות הפקת לקחים מסודרת,

כדי לשחזר את ההצלחה לשנים הבאות או כדי למנוע כישלון עתידי.

תבקשו את פרוטוקול וועדת התמיכות, תבדקו את הנתונים. ותעשו ניתוח של התוצאות. 

תלמדו  את  האקסל של חלוקת התמיכות גם בהשוואה לשנים קודמות.

לפי חוק חופש המידע,

כל רשות ציבורית (משרד ממשלתי או רשות מקומית)

חייבת לפרסם את רשימת הגופים הנתמכים ואת סכומי הכסף שלוש שנים אחורה.

תבדקו את אופן חלוקת התמיכות  באקסל, ונתחו את הפעילות שלכם,

בהשוואה למה שמוצג בו לאורך זמן.  כדאי לבדוק האם הנתונים שעל בסיסם ניתן הניקוד  הם נכונים, שלא נפלו טעויות טכניות בהזנת הנתונים,

ושאין נתונים שאינם מסתדרים או הגיוניים.

חלק מוועדות התמיכות מפרסמות את האקסל מראש כדי לקבל תיקונים ועררים.

אם הם לא עושות את זה- כדאי לדרוש שהן יעשו זאת.

כיוון שמה שלא תוקן במהלך שנת התמיכות, כמעט ואינו ניתן לתיקון לאחר מכן.

בשלב השני, תבדקו את  הגופים האחרים שמקבלים מכוח אותו מבחן תמיכה:

כמה  קיבלו אותם גופים, האם הניקוד באמות המידה תואם

את מה שאתם יודעים על הפעילות שלהם? האם יכול

להיות שוועדת התמיכות נקטה בפרשנות שונה למצבים דומים?

האם ההחלטות של ועדת התמיכות תואמות את המציאות?

תוצאות שונות מאוד למצבים דומים מעידות על התנהלות בעייתית,

מוטה או לא שוויונית של ועדת התמיכות.  אם הניקוד בעייתי,

כדאי מאוד להציף את הנושא מול וועדת התמיכות.

אמות המידה לתמיכה חשובות גם לצורך חשיבה אסטרטגית על תוכניות העבודה

 שלכם לשנים הבאות וכיווני התפתחות לעתיד.

בחשיבה עתידית כדאי לשקול אלטרנטיבות שיביאו להגדלת התמיכה.

למשל, אם אתם רוצים לפתוח סניף נוסף, ובמבחן התמיכה שלכם יש 

ניקוד מוגדל על פעילות בפריפריה  הגאוגרפית או החברתית – 

פתיחת סניף בפריפריה תאפשר לכם להגדיל את התמיכה הממשלתית

שתקבלו בהשוואה לפתיחת סניף במקום אחר.

הניקוד באמות המידה לתמיכה רלוונטי לתכניות שלכם לעתיד. 

כמובן, אין חובה לפעול כדי למקסם את התמיכה:

יתכן  ששיפור הניקוד מצריך לעשות דברים שלא מתאימים לתפיסת הפעילות שלכם או שיעלו יותר כסף מתוספת התמיכה.

שינוי או תיקון מבחני התמיכה

אם מיציתם את המקסימום שאפשר לקבל לפי המצב הקיים,

תראו אם אפשר לפעול כדי לשנות את תנאי מבחן התמיכה.

תלמדו את תכניות העבודה של המשרד התומך,

תבררו מה הולך לקרות בשנה הבאה, ותנסו להשפיע על התכניות בכיוון שרלוונטי לכם. 

במסגרת שמירת הקשר עם המשרד התומך, תציגו את הצרכים שלכם לטווח ארוך ותפעלו כך שתוכלו להשתלב כאשר הקול הקורא יפורסם. 

אם המשרד התומך מוציא מבחן תמיכה  חדש להערות הציבור או מתקן מבחן קיים –

לעקוב אחרי הפרסומים בנושא,  תבדקו איך השינויים משליכים על התמיכה שתקבלו,

 מתי מועד התחילה שלהם של המבחנים;  תבדקו האם תספיקו להתארגן עד מועד התחילה;

תבדקו האם התיקונים משפיעים באופן לא פרופורציונלי על חלק מהגופים? לכל הדברים האלה אפשר להתייחס במסגרת הערות הציבור.

בפוסטים קודמים פירטתי כמה עקרונות בסיסיים להצלחה בעבודה מול הממשלה,

למשל התארגנות מספיק זמן מראש, היכרות עם נוהל שר האוצר, שמירה על קשר שוטף עם המשרד התומך, קבלת אישור ניהול תקין במועד. כל אלה יאפשרו לכם להיכנס למעגל הגופים הנתמכים ללא תקלות. 

מהצד השני,  על  טעויות נפוצות  במועד ההגשה ואחריו ואיך להימנע מהן– בניוזלטר הבא.

בהצלחה!

תודה רבה!

יש לכם הערות או הארות? מוזמנים ומוזמנות לשלוח אליי!

אהבתם את התוכן? אשמח אם תשתפו עם קולגות וחברים!

מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון: 03-5076998 במייל  office@ferber-law.co.il או דרך טופס יצירת הקשר באתר.

אתר המשרד: https://ferber-law.co.il/

האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה  חוות דעת משפטית. המידע בניוזלטר הינו מידע חלקי וכללי בלבד, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn